Nog even en dan Jippie weer naar Nederland !!!!

zaterdag 25 oktober 2014

Hey Allemaal,

De voorbereidingen voor alle workshops die ik weer geef in Nederland zijn al eventjes in volle gang.
2 nieuwe workshops. Nou ja, 1 nieuwe en 1 die in een nieuw jasje gestoken wordt.
Dat betekent een hoop huiswerk. Van alles lezen wat er los en vast zit. Beslissen wat ik er voor de workshop kan gebruiken, alles formuleren en heel vaak nakijken of alles klopt.
Wel een mooi werkje, maar ik moet me er wel goed op concentreren.

Wat ik leuk vind aan deze 2 daagse workshop Handquilten is dat er een balans wordt gevonden tussen wat er door mij aangereikt wordt aan informatie, maar ook aan vrijheid in ieders eigen ontwerp.
Dat doe ik wel vaker in mijn workshops. De cursisten hoeven zo niet blind te volgen wat ik ze voorstel, maar ze kunnen dus ook eigen dingen er in bedenken die er in hun quiltje komt.
Zo heeft later ieder iets geleerd, maar ook uit eigen fantasie gecreëerd. Dat rijmt ook nog eens. Maar het is leuk om een verenkrans te ontwerpen, maar wat doe je dan, de veren ook aan de binnenkant van de krans of doe je aan de binnenkant geen veren, maar wat bloemen. Neem je nou een raster horizontaal en verticaal of kies je er een diagonaal of wiebertjes.  Zoals je hier op een gedeelte van de handout ziet van de workshop zijn er vele rasters mogelijk. Met al deze dingen gaan we spelen in de workshop Handquilten, waar gewoon ook een beetje ontwerpen aan te pas komt. Leuk hè?


Voor deze workshop en andere workshops zijn nog wat plaatsjes vrij, de aanvullende informatie kan je hier vinden: http://quiltstudiobabette.com/index/cursussen.html

Als laatste wil ik jullie nog dit evenement onder de aandacht brengen.
De Handwerk en Quiltdagen, weten jullie dat dit evenement op 1 kilometer afstand wordt gehouden van waar ik les geef?


 Ik ben natuurlijk wel les aan het geven, maar als je even een kijkje wilt nemen bij mij, zijn jullie van harte welkom. Voor de workshop of na de workshop is natuurlijk het gemakkelijkste, want dan heb ik tijd voor een praatje en kunnen we even kennis maken. Maar misschien wil je alleen maar even zien, hoe het er aan toe gaat bij mijn workshops of wil je alleen even naar de stofjes uit mijn miniwinkeltje kijken, want deze pakketjes die hierboven staan, gaan natuurlijk mee naar Nederland. Hier nog even 
de site van de Handwerk en Quiltdagen: http://handwerkenquiltdagen.nl/

Voor iedereen een superfijn weekend gewenst, voor diegenen die nog naar Veldhoven gaan, heel veel kijkgenot.

Quilty Greets, Babette.

0 reacties:

Blog contents © de Quiltschuur goes Italy 2010. Blogger Theme by Nymphont.