Winter?? en mijn Nieuwe Quilt in Wording

zondag 15 december 2013



Ja, het is maar kost geleden dat ik jullie schreef, maar het vorige berichtje was al zo vol dat ik heb besloten om dit in een nieuw berichtje te zetten.
Mijn nieuwe quilt.
In Italië is het echt wel winter, maar het is zo zacht weer dat wij vanmorgen om 12.00 uur op het balkon hebben gebruncht. Niet voor te stellen. Ook zijn er middagen dat het nog warm genoeg is om buiten te lunchen. Dat hebben we de afgelopen weken sinds ik terug ben uit Nederland ook zo'n 7 keer kunnen doen, maar er zijn ook dingen die ik mij niet voor kan stellen, zoals deze jongen die 4 december zo 's avonds om 20.15 uur door Perugia liep. Het was 5 graden. Laten we zeggen dat ik mijn winterjas droeg! Het heeft hier van de maand al gevroren hoor en vaak is de nachttemperatuur 1 a 2 graden, dus in huis is het vaak behoorlijk koud, vooral 's nachts.



Oh en mijn nieuwe quilt het begin wordt al zo mooi!!
Hierboven zagen jullie al mijn A, die gaat in alle quilts komen die ik vanaf nu ga maken. De A zit in alle voornamen van ons gezin, dus dat vind ik mooi om daar iets bijzonders mee te doen.
De quilt die ik nu aan het maken ben wordt een medaillon quilt, dus er komen iedere keer weer mooie en bijzondere randen bij en het centrum van de quilt heeft iets speciaals. In dit geval een super grote Mariner's Compass. Heel leuk om deze quilt te ontwerpen. Alle ideeën zitten al in mijn hoofd, maar ik moet ze nog samenvoegen tot een mooi geheel.
Het middenpatroon

De A
De A met wiebers
De A, wiebers en het 1e kruis
De A, wiebers, 1e en 2e kruis.
Ieder een fijne zondag gewenst, en Quilty Greets, BABETTE.
http://quiltstudiobabette.com/index/index.html

4 reacties:

Saskia Smit zei

Mooi idee met de A. Dan is het meteen al een erfstuk met meerwaarde.

Unknown zei

Ik vind het zo knap om dat wat in je hoofd zit op papier te zetten en daar weer een veelbelovende quilt van te maken. Ik hoop dat ook nog eens te kunnen, maar ik moet nog eerst flink oefenen!
Ik ga dit proces zeker met belangstelling volgen. Daar leer ik ook veel van.

Pauline zei

Aha, dat verklaart de A op je blok, het is een heel mooie A! Het belooft een prachtig blok te worden!

Tilly zei

Het gaat weer prachtig worden zo te zien. Ik geniet mee.

Blog contents © de Quiltschuur goes Italy 2010. Blogger Theme by Nymphont.