Veel te vertellen !!!

vrijdag 13 december 2013


Hoi Iedereen,

Er is een poos voorbij en ik ben er weer. Ik heb een bijzondere tijd gehad in Nederland en wat een reactie's allemaal op mijn quilt Chantilly Blue. Hier is 'ie nog een keertje! Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de laatste paar meter nog moet terugbiezen, dat zal binnenkort wel gebeuren.



De quilt heeft 5 dagen op de Kreadoe in Utrecht gehangen en het zal mij niet verbazen als ik slijtplekjes vind, hihi!! Bijna iedereen die langs kwam lopen aaide de quilt, erg mooi om te zien.
Heel grappig was dat een dame langs kwam en een statement tegen naaimachine quilten wilde maken. Ze zag mij aan het werk en riep: Zonde, Zonde. Ik vind er niets aan, helemaal niet mooi!!! 
Ik vroeg haar en die dan die daar hangt, vind u die ook niet mooi?? Nee, zei ze, ook niet!!
Toen gebeurde het, ze keek even beter en zei, O, die vind ik wel mooi. Pff gelukkig, ze kon zien dat machine quilten toch ook mooi kon zijn en ik had veel genoegen dat te ervaren.

Na een dagje vrij ben ik vanaf maandag les gaan geven, we hebben het allemaal heel fijn gehad en iedereen heeft veel geleerd.
Deze foto kreeg ik van Tilly Verwaal-Knook en ik ben er heel blij mee!! Je kan wel zien dat ik ontzettend geniet van het lesgeven, het praten met iedereen en alles wat er verder nog gebeurd,
Da's pas genieten !!!
Ik heb niet alleen in Nieuwegein geweest dit keer om les te geven, ik ben ook bij Klazien (klik) geweest en ook daar was het een feestje, met 10 dames in de woonkamer van Klazien en iedereen heeft zo hard gewerkt. Hier een foto van ieders blokjes.
Hier alle blokjes bij elkaar van Naenke, Helma, Dorien, Anneke, Jeanneke, Klazien, Pauline, Marjan, Liesbeth en Gerda
Maar ook bij Jeanneke kan je meer zien van de workshop hier,  hier en hier , bij haar zie je de foto's van Jeanneke en Naenke's top in wording. 
Top in wording van Pauline

Bij Pauline, die heel snel ging die dag kan je ook
hier en hier wat lezen en zien hoe haar quilt wordt.
Leuk om ook nog wat te kunnen lezen bij Anneke (klik), want iedere blog heeft weer andere foto's.
Hier nog wat foto's van de Jelly Roll workshop in Nieuwegein!!
met de blokjes van Jacqueline, Janny, Marjan, Wilma, Veronica en Tilly
Hier 4 blokjes samengevoegd van Veronica.
Ik had niet 1 maar 2 technieken in de workshop uitleg gedaan, Jacqueline was supersnel en zij heeft ook de 2e techniek nog snel gemaakt, Leuk he!!! en ik weet nu dat zij ook een blog heeft, hier, hier en hier kan je zien wat zij verder gemaakt heeft. Echt ontzettend leuk om te zien!!!
Blok 1
Blok 2 die uit deze techniek kwam.
 Ook heb ik weer de workshop Paint it, Quilt it gegeven en hier de resultaten van die meiden!
Van Christien!
Detail
Is de vogel van Marijke misschien een Nachtegaal???
en van Anke.
Jammer dat de foto van het vogeltje van Anke niet ietsjes beter uitkomt. Zij heeft namelijk een laagje bruine Organza over haar topje gedaan en dat wordt meegequilt!!

Het zou leuk zijn als jullie mij volgen op mijn blog, dus meldt je hierboven aan als volger en blijf op de hoogte van alles wat ik maak. Een tipje van de sluier, binnenkort foto's van de les quilt die ik dit jaar ga maken voor mijn leerlingen in Italië.

Voor nu QUILTY GREETS, binnenkort zal de agenda worden geplaatst op mijn site!!! Wil je een overzichtje ontvangen, meldt je dan aan voor mijn nieuwsbrief! BABETTE.

http://quiltstudiobabette.com/index/index.html

1 reacties:

ria vogelzang zei

Leuk, Babette! Wat een mooie foto's! En wat mooi om zoveel reakties te krijgen op je prachtige quilt!
En de Jely-Roll-quilt is altijd leuk om te maken!
Lieve groet van mij, Ria.

Blog contents © de Quiltschuur goes Italy 2010. Blogger Theme by Nymphont.