Applicatie-etui ook voor apliquick materialen !

maandag 29 juli 2013


Ik ben helemaal blij *Ü*, gister heb ik een applicatie-etui gemaakt waar eens al mijn applicatie spulletjes inpassen.
Mijn Clovermap zit altijd helemaal vol met spelden, naalden met applicatiegarens, rijggarens en borduurgarens. Nu heb ik een lekker etui waar mijn applicatie naalden, borduurnaalden enz. , maar ook mijn (toekomstige) Apliquick materialen in kunnen. 
Mijn applicatie-etui
Het naalden kussen is opgehoogd dus ik kan mijn naalden tijdens het werken rechtop in zetten maar ook gewoon plat in het naaldenkussen liggen. Als ik werk prik ik mijn naald er namelijk rechtop in, want plat is lastig om de naald weer snel te pakken bij het volgende stukje applicatiewerk. Ook werk ik altijd met meerdere naalden gevuld met garen, de ene keer werk ik met 3 naalden met dezelfde kleur garen, als ik vaak dezelfde kleur moet gebruiken. Het kan zijn dat ik met 3 kleuren garen werk, als het iedere keer verschillende stukjes stof zijn in diverse kleuren. 3 is niet persé nodig hoor, maar dat is voor mij altijd een psychologische grens of zo.


De binnenkant lekker met flanel, dan blijven de garens beter plakken!

Verder zit er een zakje in waar mijn naalden en mijn apliquick pincet in past, een hartje waar het Apliquick-schaartje in past en een hoesje speciaal voor de staafjes waar ik wat stevigs in heb geplakt dat de stof niet kapot geprikt wordt door de scherpe punten. 
Het laatste wat ik heb toegevoegd is een soort hoesje waarachter ik mijn garens kan stoppen, zodat niet alles in de war zit als ik weer begin. Volgens mij waren dat alle handigheidjes die ik in het etui heb verwerkt.

De week is nog jong we gaan er weer fris tegenaan, Quilty Greets, BABETTE.
http://quiltstudiobabette.com/index/cursussen.html

2 reacties:

Sieneke zei

Hoi Babette,

Wat onwijs leuk etui,,voor al je Applicatie werk ,
En wat en super idee zeg ,heb je goed bedacht ,

Gr. Sieneke

Trui zei

Lekker creatief bezig geweest!
Ik heb de pennen net besteld, ben benieuwd hoe het bevalt!
tanti cari saluti!

Blog contents © de Quiltschuur goes Italy 2010. Blogger Theme by Nymphont.