Tips voor quilten, naaien, Bernina.en een stukje Italië

woensdag 28 juni 2017

Hoi Iedereen,

Gisteren was mijn stukje al lekker vol, zodat ik besloot om zo snel mogelijk een nieuw stukje te schrijven.

Wat ik bijvoorbeeld ook nog heb gedaan de laatste tijd is een quiltje afgemaakt, het is een sampler topje die ik al lang af had. Alleen miste er nog een rand omheen en moest gequilt worden. Ik heb deze vooral afgemaakt zodat ik kan oefenen op mijn quiltframe. Ik krijg er steeds meer een vaste hand in en dus vergroot ik mijn vaardigheden. 


Om de foto's groter te zien kun je er op klikken.
Collage Mini Sampler
Mini Sampler
Eigenlijk wilde ik nog een scherpere foto maken van dit quiltje, maar eindelijk regent het hier, dus die foto lukt even niet. De regen nu is heel belangrijk, want we hebben een water tekort in dit gedeelte van Italië. Een vriend van ons, heeft bijvoorbeeld niet genoeg water om de moestuin te besproeien, maar het is ook lastig met het drinkwater voor zijn paarden. Het is dan ook de vraag of dit buitje genoeg zal zijn om van de droogte af te komen, maar met een beetje geluk regent het morgen ook weer. Het belang van de regen is niet alleen voor nu, maar ook voor de rest van de zomer. 5 jaar geleden waren er hier namelijk best wel wat branden en door kortsluiting hadden we ook 1 keer brand in de tuin, nou dat is best schrikken kan ik je wel zeggen. We hebben alle emmers en waterslangen gepakt, tegen de tijd dat de brandweer kwam hadden we gelukkig alles al geblust. 

Hieronder heb ik even voor jullie 2 links ingeplakt waar jullie de tips en trucs kunnen vinden. Aangezien ik daar al het stukje heb geschreven, ga ik het hier niet opnieuw neer zetten, want dat wordt een beetje dubbelop.

Recht van draad, hoe doe ik dat?
De autiomatische naald-inrijger, hoe doe ik dat?

Voor iedereen die interesse heeft in mijn workshops, in de post van gisteren stond de agenda van mijn zomerworkshops èn van de Open Dagen bij de Sampler en bij Quiltpalace.
Hier de link van de post van gisteren:: Zomer Workshops en meer!

Voor nu Quilty Greets,BABETTE.

Volg mij ook op:
Mijn blog bij BERNINA met vaak veel tips
Mijn Nieuwsbrief met o.a. de laatste nieuwtjes en soms receptjes en gratis patroontjes.
Bloglovin
Instagram


0 reacties:

Blog contents © de Quiltschuur goes Italy 2010. Blogger Theme by Nymphont.