Sneeuw in Italië en mijn sampler blok 2

woensdag 16 januari 2013


'T sneeuwt wel zo nu en dan, maar of het gaat doorzetten, dat weten we nog niet. Het liefst nadat de kinderen weer veilig thuis zijn a.u.b.!! Omdat het hier zo heuvelachtig is, net als in Toscane, vind je voor de heuvel bijvoorbeeld geen sneeuw en over de heuvel wel. Of gewoon een paar honderd meter sneeuw en vervolgens tot aan de snelweg niets meer. Altijd zo'n gekke gewaarwording....


Blok 2 op de stof van de tussenbanen en rand.
Nu nog een foto van blok 2 van mijn sampler en vandaag de Blokken van Bozena van mijn groepje in Montegabbione. Het is zo leuk om te zien hoe enthousiast zij is!! Bozena, knipt kleine stukjes van de stof in de vorm van de blokjes en die plakt zij dan op het kleine voorbeeldje op het patroonvel, zodat ze kan zien hoe het echte blok ongeveer zal worden. Ook is ze kritisch, want ik zag dat de stofjes waarmee ze de eerste lesdag mee was begonnen te weinig contrast hadden. Ik heb voor de eerste les bewust niets gezegd en vooral de eigen ideeën van de leerlingen een beetje gelaten. Eerst moeten ze rustigjes aan wat vertrouwen in zichzelf krijgen in wat zij gaan maken. Maar tot mijn grote verrassing had Bozena het licht donker contrast zelf al aangepast! LEUK!!


De eerste 4 blokken van Bozena.
Hebben jullie overigens quiltvoornemens. Ik weet niet meer of ik het heb gevraagd??? Ik wel, ik wil in ieder geval een 4 UFO's afmaken. Het zijn maar kleine dingen die moeten gebeuren.
Bijvoorbeeld deze moet gequilt en gebiest worden. Die arme Geisha van de workshop Paint it Quilt it, wacht en wacht maar op mijn naaimachine. Ik heb al wel het een ander gedaan hoor, maar doordat ik vreselijk veel last had van mijn armen, moest zij toch een poosje wachten. Morgen misschien een stukje, klinkt wel aanlokkelijk!
Geisha
Ook het vogeltje ook van de workshop Paint it Quilt it, wil graag een biesje, hier kan je het niet zien, want ik heb het strategisch gefotografeerd zonder biesje ;-). Ik denk dat ik straks is even een kleurtje voor het biesje ga uitzoeken!
Het vogeltje
Ook moet mijn Ornament Flower, nog een biesje. Misschien moet ik maar eens een biesjes dag gaan houden, weer eens iets anders dan een mandjesdag! Ik heb namelijk ook nog een Kimono quilt van een les die ik een aantal keer in Nederland heb gegeven, maar daar dacht ik eindelijk het biesje 1,5 jaar geleden goed op te hebben gezet, maar later bleek dat in de hoeken het toch niet goed uit komt. Vreselijk balen, want ik ook de bies zette ik herhaaldelijk niet goed in elkaar. Ik kan het wel hoor, maar ik was toen op een Italiaans quiltweekend en ik denk dat ik mij gewoon niet goed kon concentreren. De bies is overigens van ruwe zijde, de hoekjes zijn er al uitgeknipt en ook is de bies al een stuk gesloten met een blind steekje. Ooh, wat baal ik ervan, maar tot aan het hoekje waar ik nu ben viel het gewoon niet op! Van de Kimono top en het gequilte gedeelte heb ik zelfs nog niet eens foto's gemaakt. 

Ornament Flower
Hieronder zie je het stukje van het ontwerp waar ik mee bezig ben voor mijn applicatie bloem. Ook daar zou ik verder in 1 a 2 dagen klaar kunnen zijn. Ik denk dat ik in de nabije toekomst maar eens 2 biesjes dagen moet plannen.
Rand applicatie bloem
Hieronder een foto van mijn applicatie bloem die nog niemand gezien heeft, de rand zit er dus al omheen zoals je op de foto hierboven kan zien. Schattig geworden hè?? Deze 4 quiltjes verdienen gewoon wat aandacht van mij binnenkort!!


Ik zou het leuk vinden om te lezen, wat jullie af willen maken dit jaar! We hebben nog 11 1/2 maand voor
de boeg, dan moet er voor jullie toch ook nog wel tijd zijn om wat UFO's tot affo te maken, toch??

Quilty Greets, BABETTE.

2 reacties:

Yvonne aka sommeke zei

Hier geen wilde voornemens Babette! ;-)
Al vind ik de voornemens van jou allemaal wel leuk en mooi!
Vanmorgen bracht de postbode mij het schattige viltpakketje!
Héél hartelijk bedankt, ik ben er superblij mee!

Yrea zei

Ik heb ook van deze soort voornemens. :-) Ik wil mijn juliet quilt verder doorquilten, mijn beweging quilttop moet verder afgemaakt en mijn applicatie blokken (ook de top dus) van mijn bloemen wil ik dit jaar af maken. 1 doel heb ik al gehaald voor dit jaar, ik heb mijn roze quiltje van een workshop vorig jaar al af en die hangt al aan de muur, nu de rest nog. :-) Veel succes met jou goede voornemens, ik hoop dat je slaagt.

Blog contents © de Quiltschuur goes Italy 2010. Blogger Theme by Nymphont.