Een AFFO met de rulers van het nieuwe abonnement, veel foto's ;)

donderdag 27 februari 2020

Hey Allemaal,

Ik hoorde jullie denken, hoe zien die patronen van het Ruler of the Month abonnement 2020 er nou uit op een normale quilt, want het vorige voorbeeld was meer een beetje een art quiltje. Dus ik ben hard aan de slag gegaan en ik heb dit quiltje afgemaakt. Zelf ben ik er erg blij mee! Ik heb met 4 van de 9 rulers van het Ruler of the Month 2020 abonnement gewerkt. Zie hier het resultaat.



Ik ben begonnen met alle naadjes te quilten, dit om alle blokken en randen te stabiliseren. Daarna kunnen ook de (meeste) rijgdraden uit een quilt. 




Hieronder een voorbeeld hoe de rulers gebruikt kunnen worden, dit is natuurlijk maar een idee, want er is nog veel meer mogelijk! 2 van de randen heb ik gerasterd ook met de Piano Keys ruler. Ik vond het leuk om een variatie te maken op de rechte lijnen (zie foto hier links) die ik anders vaak in randen quilt. Ik was benieuwd of wat ik in mijn hoofd had mogelijk was. De hele quilt is overigens gecombineerd met een kleine meander, verder geen moeilijke dingen, de kleine meander is om de andere patronen beter uit te laten komen en de quilt een nog levendiger uiterlijk te geven.



Links een foto van alle rulers op een rijtje en rechts Rosie ruler heb ik gebruikt voor de rand links en onder.


 De Boomerang ruler heb ik gebruikt in alle patchwork blokken, 
dus het middenblok en de driehoeken. 


Uit de Double Wavy ruler heb ik een stukje gebruikt,
daardoor kon ik een klein gequilt lijntje van bogen en hartjes halen toevoegen aan alle tussen en buitenrand.

Ook met de andere rulers zijn tal van mogelijkheden, maar deze pasten het beste bij dit quiltje. Binnenkort hoop ik verder nog wat te doen met de overige rulers op een quiltje die ik nog heb liggen.

Hieronder nogmaals voor jullie een foto van alle rulers bij elkaar.


Het is nog steeds mogelijk om je op te geven voor dit super leuke abonnement met prachtige rulers.
De ROM 2020 is in 4 mogelijkheden beschikbaar, u kunt 1 van deze 4 mogelijkheden kiezen.  
1. Ocean Green 5 mm dikte.
2. Fluoriserend geel 5 mm dikte
3. Transparant 3 mm geschikt voor Low Shank.
4. Transparant 6 mm dikte voor normale naaimachines
en longarm naaimachines.

Wil je mee doen aan het Ruler of the Month 2020 abonnement kijk dan HIER!
Of kijk eens naar de basis collectie rulers.

Voor nu Quilty Greets, BABETTE.
Volg mij ook op:
Quiltstudio Babette site
Mijn blog
Mijn Nieuwsbrief met o.a. de laatste nieuwtjes en soms receptjes en gratis patroontjes.Bloglovin
Instagram



0 reacties:

Blog contents © de Quiltschuur goes Italy 2010. Blogger Theme by Nymphont.