NIEUWTJES!! Rule the Rulers

zaterdag 12 mei 2018


Hey Iedereen,

Het nieuwste in quiltland zijn de rulervoetjes waarlangs je kan quilten met de naaimachine. Alhoewel al veel quilters dit misschien al lang kennen zijn er ook genoeg die het nog niet kennen ;-)
Een voorbeeld van zo'n voetje is deze van Bernina, maar er zijn ook andere merken, Westalee is er een, deze produceert met meerdere universele voetjes. Voor jullie gemak gelijk even een link van waar je de voetjes kan je kopen Quiltshop-Online. Nu zal je denken, waarvoor heb ik nou zo;n voetje nodig om machinaal te quilten? Dat ga ik jullie vertellen!! Wanneer dit voetje met hoog randje is vastgezet op je machine, kun je er langs quilten met een ruler/liniaal. Als je een quiltje onder je machine hebt en er bijvoorbeeld een rechte lijn op wilt quilten, dan gebruik je een rechte ruler. Die leg je op je quiltje op de juiste plek, je schuift het geheel tegen het quiltvoetje en gaat quilten waarbij je een beetje druk legt met de ruler tegen het voetje. Al quiltende ontstaat er nu een rechte lijn, maar er is zoveeeeel meer mogelijk!!
Bij deze nieuwe techniek van quilten vond ik een uitdaging èn zo is er een nieuw merk rulers ontstaan, het merk heet Rule the Rulers. Diegenen die mij kennen weten dat ik altijd net eens iets anders wil, iets nieuws en uitdagends.


Logo van Rule the Rulers
Zo is onder andere deze ruler door mij ontworpen, een ruler met een swirl, dus de Swirly ruler. Er zijn nog meer rulers, maar dit is de eerste die bij meerdere locaties te koop zijn. Check hier de verkooppunten: de Sampler en Quiltshop-Online.
De Swirly Ruler
Toen ik de ruler voor het eerst in handen kreeg, moest er natuurlijk getest worden. Ik gaf toen net les bij Quiltshop-Online èn met een proeflapje die we even snel opdoken ging ik eventjes los op mijn Swirly ruler. Hoe cool is dat, gewoon een beetje spelen er mee. Ik dacht hee daar kunnen ook veertjes omheen en daar ging ik! Als je nu denkt, wat zit daar onder?? Daar zit een klein stukje van mijn Tily ruler, ook die komt binnenkort uit, maar ik wilde nog een beetje spelen en verbeteren waar er handige lijnen komen, zodat die goed kan worden aangelegd. Met een beetje geluk komt die Tily ruler in 2 variaties uit, want er is meer mee mogelijk. Heb je interesse in de Tily ruler die binnenkort uitkomt, dan kan je vast op de voorverkoop lijst komen te staan, hoe?? Door een mailtje te sturen naar dit adres:: http://webshop.quiltstudiobabette.com/contact/ Schrijf er ook bij waarom het gaat, want dit is een algemeen e-mail adres, dus ik krijg het zonder onderwerp binnen.
Even los op de Swirly en Tily ruler!
Eenmaal thuisgekomen in Italië ben ik na gaan denken over nog meer mogelijkheden en ben ik ook begonnen met filmpjes op te nemen. Hier even een voorbeeld van 1 van de mogelijkheden.
Hier de feathered Swirly heart. Hier gequilt als blok waarbij een quilt diagonale blokken zou hebben, maar het kan natuurlijk ook op de normale horizontale manier.
Feathered Swirly Heart
Hier nog 2 mogelijkheden van hoe je de Swirly ruler kan gebruiken, in een rand. 

Swirly border patroon 1
Swirly border patroon 2
En zo hebben jullie al even 5 mogelijkheden op een rijtje van de Swirly ruler, maar wat mij zo ontzettend enthousiast maakt is dat er nog zoveel meer mogelijk is. Iedere keer kom ik weer op nieuwe ideeën en dat vind ik echt zo vreselijk mooi!

Hier voor jullie nog een 1 van de filmpjes die ik heb gemaakt. Er komen er nog meer, maar door mijn persoonlijke lappenmand moet ik alles een beetje gedoseerd doen nu. Wil je melding krijgen van nieuwe filmpjes die er geplaatst worden, abonneer je dan meteen op mijn YouTube kanaal.


Als aller allerlaatste wil ik voor diegenen die Facebook hebben nog even vertellen over de deel, like en win actie op mij facebook Rule the Ruler pagina. Wat moet je ervoor doen, het bericht delen van de actie van de Swirly ruler, mijn pagina van Rule the Rulers liken en misschien wordt jij wel de wnnaar van een Swirly ruler. Bij 750 pagina likes wordt de winnaar bekend gemaakt. Klik op de onderstaande link!!
Rule the Rulers op Facebook (hier is overigens ook al een 2e Swirly ruler filmpje te vinden)


Voor nu Quilty Greets,BABETTE.

Volg mij ook op:

Mijn blog bij BERNINA met vaak veel tips
Mijn Nieuwsbrief met o.a. de laatste nieuwtjes en soms receptjes en gratis patroontjes.
Bloglovin
Instagram

1 reacties:

Mrs. Sutherland zei

Hartstikke leuk Babette, en ik hoop dat het een groot succes mag worden. Het maakt het quilten een stuk makkelijker, zeker voor een beginnende quilter. Ik schaf me zeker een rulerfoot aan, en bestel dadelijk graag een liniaal bij je. De zomer wordt leuk!

Groet van Mar

Blog contents © de Quiltschuur goes Italy 2010. Blogger Theme by Nymphont.