Tiles Wisdom and thimbles - Tegeltjes Wijsheden en vingerhoedjes!

woensdag 12 oktober 2011

Het begin is er patronen zijn gemaakt en gedigitaliseerd en ook het eerste blokje is klaar, dus kan ik het aan jullie showen. De quilt Tegeltjes Wijsheden is geënt op de Delfts blauwe tegeltjes en dit geval met wijsheden met een knipoog.
De hele quilt zit al in mijn hoofd en is het alleen maar een kwestie van de blokjes maken. Ik vind het echt schattig worden en als er meer blokjes klaar zijn of de hele top, zal ik het jullie meteen laten zien. Wel heb ik wat probleempjes met de blauwe achtergrond stof die ik ga gebruiken voor de randen, wat is die aan het bloeden zeg! De stoffen ben ik al een paar dagen aan het spoelen. De eerste keer met speciale shampoo wassen leek mij niet genoeg, dus spoelen, spoelen en nog eens spoelen. Nu voor de 2e keer met de shampoo en ik hoop dat ik straks eindelijk een beter resultaat heb. 

Here is the beginning of my new quilt Tiles Wishom. This will be a quilt in the real Dutch style Delfts Blauw. In this case the wisdoms are with a wink, because there won't be the original sayings on them but quilt sayings.
The whole quilt is in my head and is waiting to be made. It will be a very cute quilt and when more blocks or the whole quiltop is ready, I will show you immediately. At this moment I just a have some problem wiht the bleu background fabric for the sashings etc. The fabrics bleed like hell and although I used the special shampoo it's still bleeding. I washed it over and over again and now I shampood it again. Now I have them in my bath hoping that the last blue is going out....

Deze workshop wordt overigens voor het eerst gegeven op dinsdag 13 december bij Naaimachinehandel van Huissteden. Opgave via: dequiltschuur@gmail.com Op mijn website kun je aanvullende informatie vinden, maar deze is op dit moment nog niet helemaal up to date, want dit blokje is vers van de pers,  uuuuhhh naaimachine!

The first time this workshop is held in Holland, but if you want me to come elswere, write me an e-mail, dequiltschuur@gmail.com

Een andere update is er wel, want ik zou nog meer vingerhoedjes van anderen laten zien. Hier de blauwe vingerhoedjes van Henny van der Haar. Deze worden ook leuk zeg! Wil jij ook met de vingerhoedjes op mijn blog, mail mij dan even een foto en leuk zou zijn als je verteld wat je ervan gaat maken, klein groot, hoe je ertoe gekomen bent de quilt te maken enz. Ik ben er op prikborden al zoveel tegen gekomen. Klein, heel groot, op een doosje enz.

There are other things to be shown, cause I promised to put the picture of Henny van der Haar her thimbles. This one also is going to be great! If you want to show your thimbles at my blog as well mail me a picture of you thimbles and I will put them on my blog. It would be nice if you also tell me the story of your thimbles!!!

Iedereen tot snel!!! 

Hope to see everybody soon, cause it means I have made a lot more of my tiles quilt!

Bye, BABETTE.


1 reacties:

Kiekplaotiesenzo zei

Leuk hoor die tegeltjes! succes. groetjes uit Drenthe.

Blog contents © de Quiltschuur goes Italy 2010. Blogger Theme by Nymphont.