Mijn allereerste quiltdag in Italia

donderdag 18 juni 2009

Quilt van Rita Frizera, bekend om haar prachtige Baltimore Quilts

Een dag in Firenze. Genietend van quilters om mij heen. De dag was georganiseerd door Lucia regiovertegenwoordigster van Toscana van het Quiltersgilde van Italia. Maar er waren ook dames die ik al kende via Facebook, zoals Anna Maria Turchi en Daniela Giuliani van de quiltwinkel Agomago in Firenze, zie http://www.agomago.it/


en Laura Grinda die van het zomer bij mij een machinequilt masterclass komt doen met een vriendin van haar.


De dag had een beetje wat weg van mijn quilt high tea's die ik gaf in Nederland, alleen hadden we geen thee, maar een overheerlijke italiaanse lunch met heerlijk brood, soep en natuurlijk prosciutto. Een klein wijntje erbij en bij de heerlijke nagerechten van allerlei zalige taarten een dessertwijn Vin Santo voor de cantucci koekjes in te dopen. Wat ik al zei een klein wijntje, want we hadden een hele warme dag. In de middag werd er daardoor ook niet veel meer gequilt. We hebben met zijn allen gewerkt aan quiltblokken die we in nhovember moeten inleveren. Volgend jaar zullen de blokken dan als een quilt hangen op de volgende regiodag.

Op de website van Quilt Italia kun je overigens de quiltwinkels van Italia vinden, http://www.quiltitalia.it/ zoek dan onder negozi.


Ik ben uitgenodigd om vanaf september naar de bee te komen van Lucia en daar kijk ik erg naar uit. Het is wel een stukje verder weg voor mij, maar ik kan niet wachten tot het zover is!

6 reacties:

Annelies zei

Wat leuk dat je Daniela Nucci hebt ontmoet.
De quiltwereld is inderdaad heel klein.

Yvonne aka sommeke zei

Da's lang geleden Babette!
Lijkt me een erg leuke bee daar in dat zonnige Italië zeg!

bep zei

Inderdaad lang geleden,mooie foto,s,volgens mij heb je het wel naar je zin daar,lijkt mij ook heerlijk in het zonnetje met naald,draad en stofjes ,groetjes van hier,Bep

Anoniem zei

Wat ziet het daar gezellig uit, zo allen gezellig quiltend onder de bomen, heerlijk.
groetjes, Gerrie

Marja zei

Wat ziet dat er enorm gezellig uit!
Lijkt me echt genieten

Quiltstudio Babette zei

Ik dacht dat we waren in de tuin van het huis van de regiovertegenwoodiger van Quiltitalia, maar het was het huis van de eigenaresse van de quiltwinkel in Florence Anna Maria Turchi. De winkel heet Agomago, dus als je eens in Florence bent....

Veel groetjes Babette!

Blog contents © de Quiltschuur goes Italy 2010. Blogger Theme by Nymphont.